De Batavieren
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op avontuur

2 plaatsers

Ga naar beneden

Op avontuur Empty Op avontuur

Bericht van spaceduck wo okt 01, 2014 3:02 pm

Ben je op reis geweest, of heb je net een gekke vakantie achter de rug. Dan mag je ons hier je avontuur vertellen. Graag geen verhalen uit lang vergeten tijden tenzij ze echt goed zijn.
spaceduck
spaceduck

Posts : 7
Join date : 29-09-14
Location : Belgie

Terug naar boven Ga naar beneden

Op avontuur Empty Re: Op avontuur

Bericht van funtinn wo okt 01, 2014 4:43 pm

Dan trap ik bij deze af... Wink

Ben namelijk net terug van mijn vakantie.
Op 9 september begon de reis richting China en gisteren (30 september) vanuit Hongkong terug naar Nederland gevlogen.
De reis begon in Beijing waar ik o. a. het Tianamen Square, Verboden Stad, Zomer paleis en de Chinese muur heb gezien.
Vervolgens de trein gepakt naar Zhengzhou als tussenstation om de volgende dag de trein verder te nemen naar Luoyang.
Daar zijn de Grotten van Longmen. Dat is echt een aanrader. Daar zijn meer dan honderden boeddhistische beelden uit de grotten gehakt.
Na Luoyang heb ik mijn reis vervolgt naar Xian.
Xian is een heel mooi stad waar veel te zien is. Xian is denk ik bij de meeste bekend vanwege het Terracotta leger, wat eerlijk gezegd een beetje tegen viel. De beelden zijn indrukwekkend maar ze staan in een soort fabriekshal om het klimaat te beheersen voor beelden.
Vanuit Xian heb ik de nachttrein gepakt richting Shanghai.
Het leuke van de nachttrein is dat je via deze manier echt in contact komt met de chinezen. Zo leer je over hun cultuur en geschiedenis.
Shanghai is een hele mooie stad, waar super veel te zien en te doen is. Had zelf aan 3 dagen niet genoeg. Wink
Na Shanghai volgden Suzhou en Hangzou die bekend staan om de vele mooi tuinen en bruggen over het water.
Vervolgens naar Guilin gevlogen om de mooi rijstvelden en Elephant Trunk Hill te zien. De laatste stad in China die ik heb bezocht was ook het mooist. Dat was Yangshuo. De bergen zijn daar heel bijzonder.
Het maakt niet uit of je met een boottocht over de Li rivier vaart of gewoon de fiets pakt en Moon Hill beklimt.
Na Yangshou heb ik het vliegtuig gepakt richting Hongkong.
Nog niet wetende dat de studenten aan het staken waren.
Het ene moment is er helemaal niks aan de hand en bezoek je dood gewoon de victoria peak. Eenmaal weer beneden staat een kleine 100 man van de ME voor je neus. Nog niet wetende wat eraan de hand is, loop je verder en sta zo midden in de demonstratie van de studenten. Gelukkig niet heel veel last gehad van de protesten zodat ik weer veilig terug kon keren naar Nederland.

Zo, dat was even in het kort mijn vakantie.
Ben benieuwd naar jullie avonturen... Smile

Funtin
funtinn
funtinn

Posts : 1
Join date : 01-10-14

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum